Rabu, 27 Februari 2013

Adikku Kemalangan di Jalan Raya

Pada 26 Februari 2013 tepat jam 4.00 petang, aku menerima panggilan telefon daripada adikku Zainuri yang memaklumkan adikku Zaini telah kemalangan di jalan raya.  Terus aku bertanya khabar bagaimana perlanggaran itu berlaku dan apa jenis kenderaan yang telah terlibat.  Beliau sendiri pun tidak pasti kerana belum lagi berjumpa dengan adikku Zaini.  Ia juga memaklumkan, adikku sekrang berada di Hospital Putrajaya. 
Badanku terasa menggigil.  Perasaanku berceramuk kerana aku baru sahaja kehilangan adikku yang bernama Adnan pada 26 November 2012 yang lalu kerana penyakit kencing manis.   "Ya Allah, jangan kau beratkan bebananku yang aku tidak mampu untuk memikulnya....Selamatkan adikku Zaini kerana aku belum lagi kuat untuk menerima sebarang musibah lagi sekiranyanya berlaku perkara yang tidak diingini".  Dalam hati aku membaca surah Al-Fatihah berkali-kali  dan aku sedekahkannya untuk adikku Zaini.
Aku menghubungi suamiku dan memaklumkan perkara yang telah berlaku.  Aku ingin mengajaknya pergi ke hospital Putrajaya.  Apabila aku melihat keadaan langit seolah-olah hendak hujan sebagaimana rasa dalam hatiku.  Sepanjang dalam perjalanan, hujan telah pun turun dengan lebatnya.  Kenderaan berjalan dengan perlahan kerana pandangan tidak berapa jelas disebabkan hujan yang lebat.
 

Tiada ulasan: