Jumaat, 1 Mac 2013

Produk D'Herbs Untuk Kecantikan dan Kesihatan

1 Mac 2013 (Jumaat). 

Hari ini hari Jumaat.  Waktu rehat hari ini agak panjang iaitu 12.15 tengah hari hingga 2.45 petang.  Aku ingin membeli sabun muka di Chow Kit Road yang hampir kehabisan.  Lantas aku  mengajak kawanku Badulaily ke tempat yang selalu aku pergi untuk membeli peralatan solekku kerana di situ aku akan dapat potongan harga sehingga 20 peratus.    Sekurang-kurangnya dapat juga aku membelinya ketika aku tidak mempunyai sebarang aktiviti.  Tiba-tiba aku teringatkan sebuah iklan  di surat khabar yang aku baca semalam tentang produk D'Herbs. Jenama produk tersebut mempunyai kebaikan iaitu boleh membuatkan muka kelihatan bersih dan licin daripada parut seperti kesan jerawat dsbnya.

Tepat jam  12.15 tengah hari aku dengan kawanku bertolak ke sana menaiki kereta.  Kebetulan pula jalan pun agak lengang.  Sampai di sana aku terus bertanyakan tentang sabun muka jenama Sri Mawar.  Harga yang tertera RM45.00.  Seperti biasa aku diberi potongan 20% dari harga asal.  Harga yang diberikan kepadaku RM36.00.  Jimat juga aku RM9.00. 




Buih Pembersih Muka Untuk Kulit Sensitif


Selepas aku, aku ingin melihat produk D'Herbs dan bertanya kepada jurujual itu sama ada di kedainya ada menjual produk tersebut.   Rupanya D'Herbs mempunyai pelbagai jenis produk seperti untuk menguruskan badan, untuk awet muda, fondation dsbnya.  Kawanku lebih berminat untuk menguruskan badan. 

Untuk menguruskan berat badan


Kebetulan badan kawanku itu pun memang over weight.  Aku pula memilih untuk awet muda dan foundation muka.  Bahan awet muda diperbuat daripada pati buah-buahan, rasanya pun sedap.   Kelebihan produk ini adalah untuk menjadikan wajah dan kulit lebih halus, lembab dan lebih anjal.  Ia juga boleh mengelakkan pelbagai penyakit.  Harga Collagen Glow & White ini RM36.00 sekotak yang mempunyai 10 paket (Kegunaan untuk 10 hari sahaja).  Tetapi selepas diskaun dapatlah harga  28.00.  Bermakna 2.80 untuk sehari.  Tetapi kalau difikirkan untuk sentiasa sihat apa salahnya.  Lagi pun produk ini baik untuk bahagian dalaman wanita.  Lebih baik daripada membeli alat komestik yang mahal  tetapi badan tidak sihat.  Betul tak?

Untuk awet muda dan kulit sentiasa tegang

Bedak yang aku pakai sekarang berjenama Sri Mawar.  Walaupun elok tapi  agak berminyak dan jika aku berpeluh atau kepanasan, muka aku kelihatan akan lebih berkilat seolah-olah ada lapisan minyak di atas mukaku

Alhamdulillah setelah aku memakai foundation D'Herbs, mukaku kelihatan lebih halus dan tidak berminyak.  Mukaku kelihatan cerah dan seolah-olah sentiasa berbedak.  Tetapi harganya  agak mahal iaitu RM59.90 selepas diskaun dapatlah harga sekitar RM47.00.   Mungkin kepada orang laih tidak jadi masalah...tapi aku mempunyai pelbagai komitmen lain, nak bayar rumah, kereta dll yang tidak perlu aku senaraikan di sini.

Foundation D'Herbs

foundation D'Herbs


Kulitku sebelum memakai foundation dan Collagen Glow and White

Sempat juga aku meminta kawanku mengambil gambar wajahku sebelum menggunakan foundation D'Herbs untuk dibuat perbandingan.  Nanti selepas ada perubahan, aku akan mengambil gambar wajahku untuk melihat jika ada sebarang perubahan.  Aku berharap selepas ini, aku tidak perlu lagi beralih ke mana-mana produk jika D'Herbs lebih sesuai dan lebih menceriakan hidupku aku...Amin.

 pakai bedak foundation 2 hari selepas pembelian

Tiada ulasan: