Isnin, 29 Julai 2013

Tabita Skin Care Untuk Menghaluskan Wajah

Sebelum bulan Ramadan, aku  telah pergi ke rumah kakakku di Kota Warisan, Sepang.    Kebetulan ibuku pun ada di sana.   Sampai sahaja di sana, aku lihat kawan-kawan kakakku di rumahnya.  Mereka sedang belajar membuat karipap pusing.   Guru yang mengajarnya pun di kalangan mereka juga.  Sempat juga aku belajar teknik untuk membuat karipap pusing.  Pulut disalut dengan serunding juga ada dibuat.  Selepas itu, kakakku mengajar kawan-kawannya untuk membuat Kuih Tat.   Kakakku memang pakar membuat kuih Tart.   Setiap tahun kakakku akan membuat kuih Tart untuk dijual kepada pelanggannya yang telah biasa merasai kuih tartnya. 
Memandangkan hari hampir gelap, malas pula aku  memandu kereta untuk pulang ke rumah.  Mataku tidaklah rabun sangat tetapi  agak silau jika ada kereta bertentangan sewaktu memandu di waktu malam.  Bermacam-macam warna akan terlihat di sisi cermin mataku, selepas kereta itu berlalu pergi.  Aku mengajak anak-anakku tidur di rumah kakakku, kerana suamiku pula tiada di rumah.  Semasa aku tumpang mandi di bilik air dalam bilik tidurnya, aku terlihat kakakku menggunakan produk Tabita Skin Care.  Muka kakakku juga kelihatan cerah dan halus.  Tiba-tiba aku teringat seorang rakanku juga memakai produk yang sama.  Beliau seorang jejaka yang masih bujang tetapi amat menjaga tentang penjagaan mukanya.  Mukanya amat bersih dan berseri sekali.




Kakakku memaklumkan kepadaku, yang dia sudah menggunakan produk itu hampir empat bulan.   Memandangkan mukaku juga mudah gelap walaupun tidak pergi ke pantai, aku meminta kakakku membelikan aku produk tersebut untuk aku mencubanya.  Pada minggu pertama dan kedua, merah mukaku.   Kulitku tearsa tegang dan minggu kedua mula mengelupas dan terasa gatal apabila kering.   Tetapi aku sudah biasa dengan produk pengelupasan ini.  Pantang larang yang paling besar sekali ialah jangan menggosok kulit yang mengelupas dengan jari dan semasa mandi bolehlah gosok dengan lembut apabila terasa ada kulit mati yang tertanggal.  Hari ini aku sudah menggunakan produk ini sudah tiga minggu.  Kulitku semakin halus tetapi masih lagi nampak kemerahan-merahan.  Aku juga mendapat maklumat, produk itu mempunyai beberapa bahan kimia yang amat tinggi seperti Mercury dll dan telah diiharam untuk dijual.   Tetapi setelah aku memakainya, aku rasa banyak produk di Malaysia pun seperti itu juga dan ada juga lebih bahaya daripada ini.  Rasa tidak sabar untuk menunggu hingga minggu ke empat.  Aku berharap di hari lebaran nanti, wajahku akan nampak berseri ditambah pula dengan baju baru yang telah aku beli di Metro Point, Kajang semalam.

Tiada ulasan: