Isnin, 3 November 2014

Produk Kecantikan dari Korea - Chriszen

3/11/2014 (Isnin)

Entah macam mana aku terserempak dengan kawan lama.  Sambil aku berbual-bual kosong, mataku melihat wajahnya yang bersih dan lembab  Lantas aku terus bertanya apakah produk kecantikan yang ia guna sekarang.  Ia terus memberitahuku nama produk tersebut dari negara Korea dan ia mengandungi gelatin yang membuatkan wajah tidak kering.  Dengan penerangannya yang ringkas, aku meminta dia belikan satu untuk aku mencubanya.  Sejak akhir-akhir ini wajahku agak kering dan kusam.  Lebih-lebih lagi apabila aku sentiasa berpeluh kerana kepanasa walaupun berada dalam hawa dingin.

Tiga hari selepas itu, aku terima produk tersebut dari kawanku.  Cantik warnanya dan aku pula memang amat suka dengan warna tersebut. Setelah memakainya dua tiga kali, aku rasa amat selesa dan sesuai dengan kulitku.  

Aku memang suka berniaga.  Tidak kira apa barangan yang aku suka, aku akan menjualnya kepada rakan di pejabat. Mungkin setelah beberapa kali ia melihatku membeli dan menjualnya, ia pun ingin mencubanya.  Sekurang-kurangnya dia akan mempunyai duit tambahan.  Katanya jika duitnya sudah cukup ia ingin membeli IPad.  Pada mulanya aku yang memberi modal, selepas ia mempunyai banyak keuntungan, ia pun memulakan modalnya sendiri.   

Ketika di hujung minggu, aku membawa anak-anakku ke Kenanga Whole Sale di Jalan San Peng.  Di sana semua barangan dibeli secara borong dan harganya sangat murah. Anakku ingin membeli Lego SWAT.  Malangnya lego itu sudah kehabisan stok.  Anakku rasa agak kecewa dan hampa kerana ia tidak dapat menjual lego kepada kawan-kawannya.  

Memandangkan waktu itu masih agak awal, aku mengajak anak-anakku ke GM Plaza di Jalan Chow Kit.  Mungkin di sana ada lego yang dicari.   Adushhh..sampai di sana, jem pulak untuk masuk ke bangunan GM Plaza.  Sedikit demi sedikit akhirnya keretaku sampai jua di pintu lift.  Untuk parking kereta di GM Plaza agak unik.  Aku terpaksa membawa keretaku ke dalam lift sehingga sampai ke aras 8 dan seterusnya barulah kereta kami boleh keluar dari lift untuk mencari parking di tingkat seterusnya. Sehingga aras 11 baru aku mendapat tempat untuk parking kereta.

Alhamdulillah akhirnya dapat juga lego yang dicari-cari oleh anakku itu.  Ia membeli 16 kotak dengan  harga seunit cuma RM2.50 sahaja.  Selepas itu aku pun merayau-rayau di kedai produk kecantikan.  Tiba-tiba aku terpandang produk kecantikan dari Korea iaitu Chriszen yang aku sedang aku pakai diwajahku ini.  Aku bertanyakan harganya dan ia memberitahuku sekian sekian harga dan akan mendapat satu serum.  Rasa pelik pulak aku apabila jurujual itu mengatakan ada serum, walhal kawanku tidak ada memberikan aku sebarang serum pun.

Aku terus berjalan sehinggalah sampai ke aras 2.  Apabila sampai di sana, aku sekali lagi terpana melihat sebuah kedai yang hanya menjual  produk kecantikan Chriszen sahaja. Ada pemcuci muka, pemerah pipi, eye liner dsbnya.  Setelah berbincang dengan penjual, aku terus membelinya dan ingin menjual kepada rakan-rakanku agar mereka juga akan dapat manfaat supaya wajah sentiasa sihat dan jelita. 

Chriszen Moist Cake dan Ampoulse (Serum)   





Produk ini mempunyai 3 jenis warna kulit. Nombor 1 sesuai untuk kulit yang berwarna putih kuning dan cerah, Nombor 2 sesuai untuk kulit yang putih dan cerah, dan nombor 3 untuk kulit sawo matang.  Kepada rakan yang ingin mencubanya, saya bagi harga istimewa RM55.00 sahaja dengan percuma penghantaran pos.

       

Tiada ulasan: