Isnin, 6 Jun 2016

Surat Pekeliling Perkhidmatan Billangan 1 Tahun 2016

Malam Jumaat aku mendapat wassup dari Pn. Rossilawaty Sheriff yang mengatakan kerajaan mengeluarkan pekeliling untuk balik awal di bulan ramadan.  Sememangnya tugas aku untuk menguruskan kelulusan pekeliling kerajaan untuk digunapakai pekeliling tersebut di Dewan Bahasa dan Pustaka.

Keesokan harinya aku pun membuka laman web JPA untuk mencari pekeliling tersebut.  Sudah hampir setengah jam, tetapi gagal.  Mungkin disebabkan ramai yang ingin mendapatkan pekeliling tersebut.  Entah bagaiaman, aku cuba mencari melalui google dengan menggunakan perkataan "balik awal di bulan Ramadan".  Alhamdulillah dapat juga akhirnya pekeliling tersebut dimuat turun melalui blog seseorang.

Selepas aku membaca pekeliling tersebut, terus aku menyediakan memo kepada Ketua Pengarah untuk mendapatkan kelulusan secara pentadbiran, iaitu kelulusan awal untuk memaklumkan kepada semua staf dengan kadar yang segera kerana hari Isnin orang islam sudah berpuasa.  Malangnya Ketua Bahagianku menghadiri majlis yang diadakan di Dewan Bankuet termasuk juga Ketua Pengarah.  Terpaksalah aku menunggu sehingga majlis selesai.

Hari ini aku cuba lagi untuk memuat turun pekeliling tersebut di laman web JPA..  Tetapi pekeliling tersebut masih lagi tidak boleh dimuat turun melalui laman web tersebut.  Bagi memudahkan kawan-kawan yang lain untuk mencari surat pekeling tersebut, aku lampirkan di dalam blogku ini bagi membantu kepada yang memerlukan kelak.









Setiap bulan Ramadan, maka bermulalah pasar ramadan yang menjadi tumpuan orang ramai termasuklah aku sendiri.  Sehinggakan untuk masuk ke taman ke rumahku menjadi semakin sukar kerana satu lane menjadi kepada tiga lane.

Bersyukur  aku kepada Allah S.W.T. kerana digerakkan hati pihak keajaaan untuk mengeluarkan pekeliling ini, kerana setiap kali bulan ramadan aku dan keluarga tidak dapat berbuka di rumah kecuali hari cuti.

Catat Ulasan