Rabu, 10 Ogos 2016

Majlis Hari Raya Aidil Fitri BAKEB17

Akhirnya Hari Raya Aidil Fitri BAKEB17 berjaya juga diadakan pada 29 Julai 2016.  Kad jemputan tahun ini telah dihantar  untuk menjemput tetamu kami termasuk mantan yang pernah bertugas di Bahagian Pengurusan Manusia dan Unit Integriti. Bagi menjimatkan kos kami menjemput melalui e-mel sahaja kepada para tetamu.

Kad jemputan


 Pelbagai juadah disediakan untuk para tetamu yang akan hadir nanti.   Seperti biasa pagi itu Puan Kalthom Yaacob memasak nasi beriyani sebanyak 5 kg Tidak lupa juga Kak Som membuat rojak sotong yang memang menjadi kesukaanku.

Chef BPSM Puan Kalthom Yaacob

Memandangkan tahun ini ramai yang tidak dapat memasak lauk pauk kerana masalah yang tidak dapat dielakkan maka kami tempah sahaja di kantin sahaja seperti ayam masak merah, daging masak kari, pulut kuning, laksa penang, rendah daging dan air minuman panas. Air Bandong Soda pula ditaja dan dibuat sendiri oleh  Izyan  Fatin Nur dan Iffah Atikah.

Lemang pula kami beli di luar.  Nasi impit sebanyak 4 kampit diagih-agih kepada ahli yang boleh merebus di rumah termasuklah aku untuk merebus nasi impit di rumah.  Ahli-ahli yang ingin memberi sumbangan dan pencuci mulut juga digalakkan untuk membawanya  pada hari tersebut.

Apabila aku sampai sahaja di pejabat, rakan-rakanku yang masuk pukul 7.30 pagi dan 8.00 pagi telahpun beroperasi dengan membuat pelbagai tugas di dapur.  Setelah semuanya siap,  semua judah dibawa ke ruang tamu kerana jam 10.00 pagi, akan diadakan bacaan doa dan bergambar bersama ahli BAKEB sebelum tetamu datang.
Mee Hoon goreng disumbangkan oleh pelatih industri BPSM Farisha Fasya

Kuah Spaggeti yanag disumbangkan oleh Pn. Faizah Hashim



Nasi Impit untuk dimakan bersama kuah kacang dan rendang daging








Buah-buahan yang akan dijamu kepada tetamu 

















Setelah dihias semua  juadah di ruang tamu, terliur aku dibuatnya melihatkan pelbagai manisan yang dibawa oleh rakan-rakanku.  Terasa ingin aku merasa semua juadah yang ada, tetapi biasalah...bila makanan banyak aku tidak tahu nak jamah mana satu..akhirnya aku mengambil mana yang aku suka sahaja...




Bacaan doa
lambaian Farisya Fisha yang comel lote pelatih industri BPSM
Bacaan doa dipimpin oleh Mohd Syafiq bin Ismail

Puan Maizatul Adni dan Puan Sarinah yang rajin


Anngor Hijau dengan Kurma salut coklat

Antara manisan dan juadah yang sempat kurakam di sini:


Kek sumbangan dari ahli BAKEP17





Kek Brownies


Tetamu yang hadir yang sempat ku rakamkan di sini...













Photobooth kami menjadi rebutan tetamu untuk memotretkan gambar masing-masing memadangkan photobooth kami amat cantik bagaikan pelamin pulak setelah dihias dengan lampu dan bunga-bungaan.  Kami juga masing-masing dengan gaya tersendiri merakamkan gaya masing-masing di photobooth yang indah ...
TKP (Operasi) En. Kamarul Zaman pun turut serta bergambar bersama-sama

Iffa yang berbadan dua pun masih bergaya

Encik Azman Tahir bersama staf Unit Integriti dan BPSM


Suruh bergaya perkara biasa ...
Encik Azman yang sporting bersama bergambar di Photobooth
Pantang Lepa Bergaya sakan
Ketua Pengarah Hj Abdul Adzis pun sudi bergambar 
Bersama KB PSM Pn. Rossilawaty Sheriff

Kita pun nak juga bergambar...















Catat Ulasan