Ahad, 11 Disember 2016

Pertandingan Video Sempena Kempen Integriti DBP

Ketika surat pemakluman pertandingan swafoto dan video dari Unit Integriti, aku tidak mengambil endah.  Tetapi bila dah ramai menyertai swafoto dan suami pun menggalakkan, aku pun mencuba utk mengambil gambar secara selfie atau swafoto (istilah yg digunakan dalam Kamus Dewan Bahasa). Aku gunakan teknik menampal dsbnya utk menambahbaik gambar tersebut.  Malangnya itu merupakan perkara yg dilarang. Hmmm sia-sia sahaja apa yang aku hasilkan kerana foto tersebut tidak boleh dipertandingkan. Aku terpaksa akur apa yang ditetapkan dalam syarat pertandingan.

Suatu petang, seorang pegawai dari Unit Integriti mencadangkan supaya aku menyertai video pula kerana tidak ramai yang menyertainya sedangkan tarikh tutp pada keesokan harinya. Pada mulanya aku malas untuk terlibat tetapi setelah diberi peransang dan semangat aku terus memikirkan jalan cerita dan dialog yang sesuai.  Kebetulan ada dua orang rakanku yang bersetuju untuk turut serta dalam pembikinan videoku nanti.  Akhirnya terhadillah videoku itu walaupun dibuat dalam masa setengah jam. Aduhai sempat juga aku menyiapkannya dalam masa yang sebegitu singkat.
Kepada kawan-kawan yang membaca blogku ini mohon like videoku di laman Unit Integriti DBP sebelum pada 14/12/2016 di sini .

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1845625608983976&id=1684774208402451

Catat Ulasan